توسعه‌دهندگان جدید می‌توانند از فلاتر گوگل برای ساخت اپ‌ها برای ماشین‌های لینوکس اوبونتو استفاده کنند

شماران سیستم –  این یک برد برای هم گوگل و هم کانونیکال است. گوگل به اپهای بیشتری دست خواهد یافت که با فلاتر ساخته می‌شوند و کانونیکال هم امیدوار است که اپهای لینوکس کیفیت بالای بیشتری را به اسنپ استور آن بیاورد.

گوگل و کانونیکال، سازنده اوبونتو، به همکاری پرداخته‌اند تا پشتیبانی از لینوکس دسکتاپ را به اوبونتو اضافه کنند، تا بدین طریق توسعه‌دهندگان بتوانند اپ‌هایی برای دسکتاپ‌های لینوکس ارائه کنند، که با اوبونتو از طریق اپ استور کانونیکال شروع می‌شود. به گزارش شماران سیستم به نقل از ZDNet، فلاتر چارچوب رابط کاربری گوگل برای ساخت iOS، اندروید، فیوشا، وب و اکنون اپ‌های دسکتاپ بیشتر است. وعده فلاتر این است که توسعه‌دهندگان می‌توانند پلتفرم‌های متعددی را با تنها یک کدبیس هدف قرار دهند.

تاکنون توسعه‌دهندگان قادر بوده‌اند تا از چارچوب رابط کاربری فلاتر گوگل بر روی سخت‌افزار لینکوس برای ساخت اپ‌ها برای iOS و اندروید استفاده کنند، ولی اکنون توسعه‌دهندگان همچنین می‌توانند از فلاتر برای ساخت اپ‌های لینوکس و توزیع آنها از طریق اسنپ استور کانونیکال استفاده کنند.کریس سلز از گوگل و کن ونداین کانونیکال در یک پست بلاگ مشترک گفتند که: «کانونیکال، با فراهم‌سازی امکان پشتیبانی لینوکس در فلاتر، انتشار اپ‌ها توسط توسعه‌دهندگان برای کاربران لینوکس از طریق Snap Store کانونیکال را بسیار آسان می‌کند».

«کانونیکال، با تبدیل کردن لینوکس به یک پلتفرم فلاتر درجه یک، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن را قادر به انتشار اپهایشان برای میلیون‌ها کاربر لینوکس می‌کند و دسترسی‌پذیری اپلیکیشن‌های کیفیت بالای در دسترس آنها را بسط می‌دهد». این یک برد برای هم گوگل و هم کانونیکال است. گوگل به اپ‌های بیشتری دست خواهد یافت که با فلاتر ساخته می‌شوند و کانونیکال هم امیدوار است که اپ‌های لینوکس کیفیت بالای بیشتری را به اسنپ استور آن بیاورد. پشتیبانی از لینوکس دسکتاپ در فلاتر فاز بعدی توسعه برای چارچوب رابط کاربری بین‌پلتفرمی است، چارچوبی که در ابتدا هدف خود را فقط دستگاههای موبایل قرار داده بود، ولی اکنون در حال بسط به دسکتاپ است.

 felater2

گوگل، در ماه مه گذشته، بسط فلاتر از پلتفرم‌های موبایل به دسکتاپ را اعلام کرد، هرچند که دسکتاپ هنوز در پیش‌نمایش فنی است و با یک macOS alpha آغاز شده که برای توسعه‌دهندگان امکان کامپایل سورس‌کد فلاتر برای یک اپ دسکتاپ بومی برای macOS را فراهم می‌آورد. پشتیبانی لینوکس در فلاتر نیز در حالت آلفا است. پشتیبانی ویندوز در فلاتر هنوز عرضه نشده است، ولی تیم فلاتر در تلاش هستند تا امکان هدف قرار دادن اسمارتفون اندروید سرفیس دئوی مایکروسافت و ویندوز 10X، و همچنین ساخت اپ‌های Win32، را برای توسعه‌دهندگان فراهم بیاورد. تلاش‌های اخیر برای آماده‌سازی فلاتر برای اهداف دسکتاپ عبارتند از بازسازی موتور فلاتر برای پشتیبانی از ورودی با کیبورد و ماوس، و فراهم‌سازی امکان پنجره‌های سطح بالای قابل تغییر سایز.

 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *