تائید هویت دوعاملی به سیستم پیش‌فرض ورود به سیستم‌های گوگل بدل خواهد شد

شماران سیستم –  بسیاری از متخصصان بر این باورند که تشخیص هویت دوعاملی بدون استفاده از شماره تلفن‌های همراه امن‌تر است و گوگل نیز این توصیه را به کار بسته است.

موضوع امنیت، به همان میزان که از سوی پلتفرم‌ها و شرکت‌های بزرگ جدی گرفته می‌شود، همزمان راه‌های جدیدی برای دور زدن آنها از سوی مهاجمین یافته می‌شود و کاربران در معرض مخاطرات تازه قرار می‌گیرند. همین امر موجب شده که امنیت ته صرفا به عنوان یک اقدام مقطعی و کوتاه مدت، بلکه به شکل یک فرآیند دائمی و مداوم در مدیریت شرکت‌ها، پلتفرم‌ها و سایت‌ها لحاظ گردد. توجه به چنین نکته حساسی عامل اصلی ارائه مداوم وصله امنیتی از سوی ارائه کنندگان بزرگ نرم‌افزار و سیستم عامل در دنیا شده است.

در همین راستا، شرکت گوگل به عنوان یکی از مراکز پیشرو در این عرصه و با توجه به شما عظیم کاربرانش، تصمیم تازه‌ای اتخاذ کرده است. مطابق اخبار منتشره، روش اعلانات تلفن همراه از این پس به‌عنوان پیش‌فرض ورود به حساب کاربری گوگل از طریق تشخیص هویت دوعاملی در نظر گرفته خواهد شد.

 

به گزارش شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، بسیاری از متخصصان بر این باورند که تشخیص هویت دوعاملی بدون استفاده از شماره تلفن‌های همراه امن‌تر است و به همین دلیل، گوگل نیز این توصیه را به کار بسته است. این غول فناوری اعلام کرده در همین راستا از تاریخ 7 جولای هشدارهای تائید تلفن را برای تمامی کاربران واجد شرایط به‌عنوان پیش‌فرض ورود به حساب‌های کاربری از طریق تشخیص هویت دوعاملی در نظر خواهد گرفت. البته این پیش‌فرض برای آن دسته از کاربران که از کلیدهای امنیتی استفاده می‌کنند فعال نخواهد بود. به ‌این ‌ترتیب، تا زمانی که روی تلفن همراهتان به گوگل متصل باشید اعلانی دریافت خواهید کرد که برای تائید هویتتان از شما سؤال خواهد کرد.

 setdefault

البته هنوز روش‌های متفاوت تائید هویت نظیر ارسال کد به‌صورت پیامک برایتان فعال است، اما شما باید به‌صورت دستی آنها را در بخش تنظیماتتان انتخاب کنید. البته اعمال این تغییرات از سوی گوگل 15 روز زمان می‌برد. با این ‌حال بنظر کارشناسان، این تصمیم به‌صورت کلی می‌تواند امنیت حساب کاربری گوگل را افزایش بدهد. گفتنی است سیستم‌های دوعاملی متکی بر تماس یا پیام متنی نسبت به هک از طریق دزدی از سیم‌کارت آسیب‌پذیر هستند این روش هک می‌تواند شما را از حساب کاربری‌تان بیرون بیندازد و دسترسی هکرها به اطلاعات حساستان را ممکن کند. به ‌این ‌ترتیب، شاید تصمیم گوگل در رابطه با عدم استفاده از این روش به‌صورت پیش‌فرض به جا باشد.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *