68 میلیون داده شخصی در سرورهای Dropboxهک شد

شماران سیستم – یک گروه هکری موفق شده است مجموعه‌ای از اطلاعات شخصی کاربران را در سرورهای Dropboxسرقت کند.

شرکت ارائه دهنده خدمات پردازش ابری Dropbox مورد حملات سایبری گسترده قرار گرفته است و بر اساس آن احتمال می‌رود ۶۸ میلیون داده شخصی کاربران که در سرورهای این شرکت ذخیره شده، به خطر افتاده است.

به گزارش شماران سیستم به نقل از پی‌سی‌ورلد، این حمله سایبری گسترده را «تروی هانت» یکی از سرشناس‌ترین کارشناسان امنیتی جهان تایید کرد و توضیح داد او و همسرش نیز با این حمله دچار مشکلات فراوان شده‌اند.

لازم به ذکر است برای نخستین بار مرکز خبری Motherboard خبر مذکور را منتشر کرد و هانت آن را تایید کرد و توضیح داد اطلاعات شخصی او در مرکز داده Dropbox دچار آسیب فراوان شده است.

هانت با انتشار یک مطلب وبلاگی گفت: «خبرهای منتشر شده کاملا درست است و باید بدانید سرورهای پردازش ابری Dropbox هک شده است.»

او در ادامه توضیح داد: «باید گفت که این عملیات هکری کوچک نبوده است و یک گروه هکری موفق شده است مجموعه‌ای از اطلاعات شخصی کاربران را در سرورهای Dropbox سرقت کند. در این اتفاق ۶۸ میلیون داده مربوط به کاربران Dropbox در اختیار هکرها قرار گرفته است.»

شرکت Dropbox هفته گذشته با انتشار مطلبی روی وبلاگ رسمی خود اعلام کرد کاربرانی که از حدود پنج سال قبل رمزهای عبور خود را تغییر نداده‌اند بهتر است هر چه سریع‌تر در این زمینه اقدام کنند و پسورد جدید در اختیار بگیرند.

 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *