ویندوز هنوز هم از اندروید و iOS محبوب‌تر است

شماران سیستم – از بین انواع مختلف دستگاه‌های الکترونیکی موبایلی و رومیزی که کاربران مورد استفاده قرار می‌دهند، روی 39.49 درصد آنها نسخه‌های مختلف ویندوز نصب شده است.

مرکز تحقیقاتی NetMarketShare به تازگی با انتشار آخرین گزارش خود وضعیت سیستم‌های عامل در بازار جهانی را اعلام کرد تا مشخص شود هر یک از این پلتفرم‌ها در انواع متخلف دستگاه‌های الکترونیکی چه سهمی را در اختیار دارند.

به گزارش شماران سیستم به نقل از اینکوئیرر، همان طور که از قبل هم پیش‌بینی می‌شد، ویندوز همچنان محبوب‌ترین سیستم عامل در جهان محسوب می‌شود و از بین انواع مختلف دستگاه‌های الکترونیکی موبایلی و رومیزی که کاربران مورد استفاده قرار می‌دهند، بر روی 39.49 درصد آنها نسخه‌های مختلف ویندوز نصب شده است.
البته باید توجه داشت در دسامبر گذشته، سهم ویندوز نسبت به یک ماه قبل از آن 3.28 درصد کاهش یافته است.
 

 

دومین سیستم عامل محبوب در جهان، اندروید است که 36.73 درصد از دستگاه‌های الکترونیکی جهان مبنی بر آن کار می‌کنند و طی یک ماه گذشته توانسته است سهم خود را 2.67 درصد افزایش دهد.

رتبه سوم این لیست به iOS اپل اختصاص دارد که 18.12 درصد از بازار جهانی را از آن خود کرده است و در یک ماه گذشته موفق به رشد 0.99 درصدی شده است و در مقابل سهم سیستم عامل رایانه‌ای اپل موسوم به macOS در همین دوره زمانی با کاهش 0.36 درصدی به 4.02 درصد رسیده است.

لینوکس نیز با اندکی کاهش صاحب 0.96 درصد از دستگاه‌های الکترونیکی جهان است.

در این میان گفته می‌شود از بین همه دستگاه‌های الکترونیکی موجود روی کره خاکی 19.22 درصد با ویندوز 7 کار می‌کنند، روی 14.69 درصد آنها ویندوز 10 نصب است، 11.35 درصد آنها اندروید 7 دارند، 9.62 درصد با اندروید 6 کار می‌کنند و همچنین 6.26 درصد آنها هم iOS 11 را در اختیار گرفته‌اند.
 

 
مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *