مرورگر جدید مایکروسافت و بهینه‌سازی ساختار جست‌وجوی اینترنتی

شماران سیستم – مایکروسافت سال‌ها با مشکلات مرورگر اینترنت اکسپلورر دست به گریبان بود تا این که مرورگر اج را روانه بازار مصرف کرد، ولی مشکل اینجا بود که این مرورگر نیز خالی از ایراد نبود و با توجه به برنامه‌ریزی پروژه کرومیوم، اج نیز از 15 ژانویه 2020 با بهبود چشمگیری روبرو خواهد شد..

 

 

شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که با عرضه نسخه جدید مرورگر اج برپایه کرومیوم در سال آینده میلادی، ساختار موتور جست‌وجوی بینگ بر روی این مرورگر نیز بهبود خواهد یافت.
 
به گزارش شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، مایکروسافت سال‌ها با مشکلات مرورگر اینترنت اکسپلورر دست به گریبان بود تا این که مرورگر اج را روانه بازار مصرف کرد، ولی مشکل اینجا بود که این مرورگر نیز خالی از ایراد نبود و با توجه به برنامه‌ریزی پروژه کرومیوم، اج نیز از 15 ژانویه 2020 با بهبود چشمگیری روبرو خواهد شد.
 
یکی از موارد بسیار مهم در زمینه بهبود عملکرد مرورگر اج را باید به موتور جست‌وجوی پیش‌فرض این مرورگر یعنی مایکروسافت بینگ مرتبط دانست.
مایکروسافت اعلام کرده است که با استفاده از ساختار ویژه کرومیوم، جست‌وجوی اینترنتی به کمک موتور بینگ در نسخه جدید اج به شدت بهینه خواهد شد.

 

betterlife

 

یوسف مهدی به عنوان نایب رییس واحد ویژه‌ای در مایکروسافت به نام زندگی بهتر(BETTER LIFE) در این باره می‌گوید: «مشکل این است که من نمی‌توانم با جست‌وجو(بر روی مرورگر فعلی) در کسری از ثانیه به میلیون‌ها سند دست پیدا کنم، ولی می‌توانم یک قوانین کاربری بسیار سنگین را در آن واحد در اختیار داشته باشم
این موضوع به خودی خود مشکلات این موتور جست‌وجو در شرایط فعلی را شرح می‌دهد.
 
بر اساس تحقیقات انجام شده، استفاده از موتور جست‌وجوی نیرومند می‌تواند تا 20 درصد در زمان کارمندان شرکت‌ها و بنگاه‌های تجاری صرفه‌جویی کند و به همین دلیل نیز مایکروسافت قصد دارد تا این بازار را به عنوان یکی از اهداف خود در نظر بگیرد.
 
به این ترتیب نوع جدیدی از جست‌وجوی اینترنتی که مایکروسافت نام آن را جست‌وجو با تمرکز بر روی شرکت‌ها گذاشته است، در نسخه بعدی اج اعمال خواهد شد که این کار می‌تواند بینگ را به گزینه اصلی شرکت‌ها تبدیل کند.
​​​​​​​البته تمام این موارد در تئوری بسیار مناسب و خوب هستند ولی با توجه به سابقه مایکروسافت در بزرگنمایی، باید تا زمان عرضه این فناوری به انتظار نشست.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *