لزوم تغییر پسورد در تعدادی از سایت‌های مشهور

شماران سیستم – اگر شما ایمیلی از سایت‌های مشهور دریافت کرده‌اید که از شما می‌خواهد رمز عبور خود را به دلایلی عوض کنید، آنرا جدی بگیرید.

اگر شما ایمیلی از سوی نت‌فلیکس یا فیس‌بوک دریافت کرده‌اید که از شما می‌خواهد رمز عبور خود را به دلایلی عوض کنید، بهتر است هرچه سریع‌تر این درخواست را عملی کنید.

به گزارش شماران سیستم به نقل از سایت انگجت، برایان کربس، کارشناس امنیت سایبری می‌گوید: «برخی شرکت‌های برگ از جمله شرکت‌های خدمات استریم و نیز شبکه‌های اجتماعی، تمایل دارند کاربرانشان برای ورود به خدمات آنها و استفاده از آن، شیوه خاصی را طی نمایند و روش قبلی را کنار بگذارند. این شرکت‌ها کاربران خود را مجبور به عوض کردن پسوردی که دوباره استفاده کرده‌اند می‌کنند تا آنها را امن‌تر نگه دارند. احتمالا شما هم به یاد دارید که هکرها به تازگی مشخصات اکانت میلیون‌ها کاربر لینکد‌این، تامبلر و مای‌اسپیس دزدیده بودند و برای فروش آنها اقدام نمودند.»
مطابق گفته‌های این کارشناس امنیتی، نت‌فلیکس شروع به انجام این فرآیند کرده تا از کاربران خود بخواهد مبادرت به تغییر رمز عبور خودنمایند. دیگر شرکت‌های مهم نیز بتدریج این اقدام در برنامه خود گذاشته‌اند و بنابراین کاربران باید آن را جدی بگیرند.

این کارشناس مجددا تاکید می‌کند که اینگون ایمیل‌های دریافتی، بطور کلی صحت دارند و تله امنیتی نیستند، بنابراین کاربران باید با لحاظ کردن مسائل امنیتی، دستورالعمل انها را اجرا نمایند.

 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *