قانون دولت آمریکا علیه رمز گذاری تلفن‌های همراه

شماران سیستم – مسئولان و مراجع قانونی ایالات متحده آمریکا به‌تازگی قانونی را ارائه کرده‌اند که به ‌موجب آن، استفاده از رمز نگاری در تلفن‌های همراه، غیر قانونی بوده و شرکت‌هایی که محصولات خود را با این مشخصات عرضه کنند، جریمه نقدی خواهند شد.


مسئولان و مراجع قانونی ایالات متحده آمریکا به‌تازگی قانونی را ارائه کرده‌اند که به‌موجب آن، استفاده از رمزنگاری در تلفن‌های همراه، غیرقانونی بوده و شرکت‌هایی که محصولات خود را با این مشخصات عرضه کنند، جریمه نقدی خواهند شد.

به گزارش شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Engadget، جیم کوپر به‌عنوان نماینده مجلس کالیفرنیا لایحه‌ای معرفی کرده است که به‌موجب آن از ابتدای سال ۲۰۱۷ فروش دستگاه‌هایی که به‌صورت پیش‌فرض رمزگذاری شده باشند ممنوع می‌شود.

این لایحه که AB ۱۶۸۱نام دارد اعلام می‌دارد که هر دستگاهی که بعد از تاریخ یکم ژانویه سال ۲۰۱۷میلادی فروخته می‌شود باید توسط سازنده یا ارائه دهنده سیستم عامل آن قابل رمزگشایی باشد.
اگر این لایحه به قانون تبدیل شود، تولید کنندگان متخلف در ازای هر تلفن رمزگذاری شده معادل دو هزار و ۵۰۰ دلار جریمه خواهند شد.
استدلال کوپر از ارائه این لایحه درواقع این است که تا زمانی که کمپانی‌های فعال در عرصه فناوری کار رمزگذاری تلفن‌های همراه هوشمند را انجام می‌دهند، پلیس نمی‌تواند شغل خود را به‌طور کامل انجام بدهد.

او برای ارائه این لایحه مثال‌هایی از قبیل قاچاق انسان آورده است که از نظر او دولت برای جلوگیری از این دسته از جرایم باید تا حدودی به اطلاعات تلفن همراه شهروندان خود دسترسی پیدا کند.

 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *