قابلیت‌های جدید برای اندروید 11بر پایه فناوری 5G

شماران سیستم – در حال حاضر اولین نسخه از پیش‌نمایش توسعه‌دهنده اندروید 11 برای تلفن‌های همراه اندروید 11 در دسترس است و مشخص است که گوگل در آینده‌ای نه‌چندان دور نسخه رسمی این سیستم‌عامل را عرضه خواهد کرد.

گوگل پس از مدت‌ها انتظار بالاخره نسخه پیش‌نمایش توسعه‌ دهنده سیستم‌ عامل اندروید 11 را برای تلفن‌های همراه پیکسل عرضه کرد.
 
به گزارش شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، در حال حاضر اولین نسخه از پیش‌نمایش توسعه‌ دهنده اندروید 11 برای تلفن‌های همراه اندروید 11 در دسترس است و مشخص است که گوگل در آینده‌ای نه‌چندان دور، نسخه رسمی این سیستم‌ عامل را عرضه خواهد مرد.
 
تکیه اصلی این نسخه از سیستم‌عامل اندروید روی قابلیت‌های تکنولوژیکی جدید از قبیل شبکه 5G بوده است.
فریم‌ورک‌های جدید اندروید 11 به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که توسعه‌دهندگان با کمک آنها می‌توانند بفهمند که آیا کاربر از بسته نامحدود اینترنت استفاده می‌کند یا به پهنای باند 5G دسترسی دارد.
همین امر موجب می‌شود که بتوان تجربه تسک‌های نیازمند به اینترنت را برای کسانی که سرعت مناسبی ندارند بهینه‌سازی کرد.

andriodd

در کنار اینها پشتیبانی از حفره صفحه نمایش، صفحه نمایش‌های آبشاری، شبکه‌های عصبی و ویدیوهای با تأخیر کم(نظیر پروژه استادیا) در اندروید 11 مقدور شده است.
علاوه بر این، حریم خصوصی و امنیت نیز مانند اندروید 10 در این نسخه از این سیستم‌ عامل نقش مهمی ایفا می‌کند.

کاربران هم‌اکنون می‌توانند اجازه دسترسی‌های نرم‌افزارها را به‌ یک‌بار محدود کنند و از داده‌های حافظه خارجی بیش‌ازپیش حفاظت کنند.
به‌علاوه، اندروید 11 همچنین از تشخیص هویت بیومتری بهتری برخوردار شده است.
 
البته این نسخه از اندروید 11 هنوز راه زیادی در پیش دارد و به همین دلیل بهتر است برای نصب آن روی دستگاهتان عجله نکنید.
این نسخه نیز مانند نسخه‌های توسعه‌دهنده قبلی برای توسعه‌دهندگانی طراحی شده است که می‌خواهند نرم‌افزارهایشان را قبل از تاریخ عرضه نسخه رسمی اندروید 11 برای این سیستم‌ عامل آماده کنند.
 
شما برای استفاده از این سیستم‌ عامل حداقل به یک دستگاه پیکسل 2 نیازمند خواهید بود و پیشنهاد می‌کنیم که اگر یک توسعه‌ دهنده نیستید و هنوز هم می‌خواهند از این نسخه استفاده کنید حتما آن را روی تلفن همراه دوم خود نصب کنید.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *