فناوری جدید تراشه‌های سامسونگ برای سرعت بیشتر و مصرف باتری کمتر

شماران سیستم – این روزها پیشرفت درزمینهٔساخت پردازنده‌ها با مشکل مواجه شده است اما سامسونگ اعلام کرده است که در سال آینده میلادی تراشه‌هایی خواهد ساخت که علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف باتری، سرعت بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 

 

این روزها پیشرفت در زمینهٔساخت پردازنده‌ها با مشکل مواجه شده است، اما سامسونگ اعلام کرده است که در سال آینده میلادی تراشه‌هایی خواهد ساخت که علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف باتری، سرعت بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد
به گزارش شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، کمپانی سامسونگ به‌تازگی اعلام کرده است که در فناوری جدید ساخت تراشه با استفاده از قانون مور توانسته است اندازه یک ترانزیستور را از 7 نانومتر به 5 نانومتر کاهش دهد. به‌ این‌ ترتیب در مقام مقایسه می‌توان گفت که در حدود 2000 ترانزیستور می‌توانند در ضخامتی به‌اندازه موی سر انسان جا بشوند.

 

sumsungbrand

 

به‌ این‌ ترتیب این کمپانی کره‌ای قادر خواهد بود تا توانایی‌های الکترونیکی بیشتری را به تراشه‌های خود بیفزاید. علاوه بر این تراشه‌های یادشده با افزایش سرعت 10 درصدی و قدرت ذخیره باتری 20 درصدی همراه خواهند بود.
این ابداع جدید سامسونگ نه‌تنها به تراشه‌های اگزینوس این کمپانی، بلکه به تراشه کمپانی‌های دیگری مثل کوالکام که برای ساخت تراشه‌های خود به سامسونگ متکی هستند نیز کمک شایانی خواهد کرد
سامسونگ در این مرحله از پیشرفت این پروژه به مشتریان خود اجازه داده است تا تراشه‌های یادشده را تست کنند.
همچنین شاون هان به عنوان رییس بخش کارخانه‌های سامسونگ اعلام کرد که انتظار می‌رود تا سه‌ماهه دوم سال 2020 میلادی شاهد عرضه این محصولات به بازار جهانی باشیم.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *