سه چهارم آیفون‌ها و آیپدها مبتنی برiOS 9هستند

شماران سیستم – این درحالی است که جدیدترین نسخه سیستم عامل گوگل، یعنی مارشمالو، تنها در 0.7 درصد ابزارهای اندرویدی در حال اجر است.

شرکت اپل اعلام کرد که جدیدترین نسخه سیستم عامل موبایلی این شرکت یعنیiOS 9 در بیش از سه چهارم ابزارهای موبایلی یعنی آیفون‌ها و آیپدها اجرا می‌شوند.
این در حالی است که جدیدترین نسخه سیستم عامل گوگل، یعنی مارشمالو، تنها در ۰.۷ درصد از ابزارهای اندرویدی در حال اجراست.

به گزارش شماران سیستم به نقل از اینکوایرر، شرکت اپل در گزارش اخیر خود اعلام کرده که تنها ۱۹ درصد از کاربرانiDeviceهای اپل از نسخه هشتم این سیستم عامل استفاده می‌کنند، در حالی که هفت درصد دیگر نیز همچنان نسخه‌های قدیمی‌تر را بکار گرفته‌اند.

این شرکت حدود یک ماه قبل اعلام کرده بود که حدود ۷۰ درصد کاربرانش از نسخه جدیدiOSاستفاده می‌کنند، و اکنون اعلام عدد جدید، نشان می‌دهد که بخش بزرگی از کاربران، در تعطیلات اخیر توانسته‌اندiDeviceخود را به جدیدترین نسخه سیستم عامل موبایلی اپل ارتقاء دهند.

نکته قابل توجه این است که این عدد برای نسخه ۹ از سیستم عامل موبایلی اپل یک رکورد به شمار می‌رود، زیرا توانسته تنها در ظرف چهار ماه به این درصد بالا از کاربران دست یابد،‌ در حالی که نسخه پیشین یعنی نسخه ۸ توانسته بود ظرف شش ماه به این مقدار از کاربران دست یابد.
این مسئله همچنین تفاوت شایان میزان تطبیق کاربران دو سیستم عاملiOSو اندروید را با نسخه‌های جدید نشان می‌دهد. شرکت گوگل هفته پیش با ارائه گزارشی اعلام کرد که تنها ۷.۰ درصد کاربران از نسخه ششم اندروید، یعنی مارشمالو استفاده می‌کنند،‌ بدین ترتیب بنظر می‌رسد مارشمالو هنوز نتوانسته حتی یک چهارم محبوبیت نسخه ۲.۳ اندروید را کسب کند که در سال ۲۰۱۰ عرضه شده بود.

هم‌اکنون نسخه ۴.۴ محبوب ترین نسخه اندروید به شمار می‌رود که حدود ۳۶ درصد کاربران آن را بکار می‌برند، در حالی که نسخه پنجم این سیستم عامل با حدود ۳۳ درصد کاربران در رده بعدی ایستاده است.
 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *