سرمایه‌گذاری 3 میلیارد دلاری آیبیامدراینترنت اشیاء

شماران سیستم – شرکت بزرگ آیبیامنیز تصمیم دارد تا پروژه اینترنت اشیاء را به ‌شدت جدی بگیرد و برای توفیق در این بازار آینده ‌محور نیز بودجه‌ای ۳ میلیارد دلاری را در قالب سرمایه اولیه به این طرح تزریق کرده است.

شرکت بزرگ آی بی ام نیز تصمیم دارد تا پروژه اینترنت اشیاء را به‌شدت جدی بگیرد و برای توفیق در این بازار آینده ‌محور نیز بودجه‌ای ۳ میلیارد دلاری را در قالب سرمایه اولیه به این طرح تزریق کرده است.

به گزارش شماران سیستم ازthewestsidestory، این رقم سنگین به صورت یکجا توسط آی بی ام خرج نخواهد شد بلکه به‌صورت تدریجی و در بازه زمانی ۴ ساله‌ای به واحد تحقیقات و توسعه این شرکت تحویل داده خواهد شد.

در این میان باب پیکیانو به‌عنوان نایب رییس بخش تحلیل آی بی ام درباره این موضوع می‌گوید: «دانش ما از دنیای پیرامونمان با کمک هر حسگر یا دستگاهی که در جهان استفاده می‌شود بالاتر می‌رود ولی در بیشتر موارد تصمیم نمی‌گیریم که برای بهره‌ گرفتن از این موضوع اقدام کنیم، حتی وقتی که می‌دانیم نتایج ما را به پیشرفت سوق خواهند داد.»

شایان ذکر است که پروژه آی بی ام بیشتر بر روی خدمات ابری‌محور و پلتفرم‌های آزاد تاکید خواهد داشت و می‌توان از آن برای بسیاری از موارد قابل تصور استفاده کرد.

درک عمومی از اینترنت اشیاء هنوز در سطح بین‌المللی به‌درستی شکل نگرفته است و شاید بزرگ‌ترین چالش پیش روی شرکت‌هایی مانند آی بی ام این باشد که به جهانیان نشان بدهند که اینترنت اشیاء دارای چه قابلیت‌هایی خواهد بود و چه مزایایی برای زندگی بشر به همراه خواهد داشت که قاعدتا بخشی از این رقم ۳ میلیارد دلاری به این موضوع اختصاص خواهد یافت.

 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *