سرعت بیشتر نسل بعدی فناوری سوپر شارژر‌های تسلا

شماران سیستم – نسل بعدی سوپر شارژرهای تسلا (Tesla)، سریع‌تر خواهد بود.
با نسل جدید فناوری سوپر شارژرهای تسلا که در آینده روانۀ بازار خواهد شد، افراد می‌توانند اتومبیل‌های برقی خود را سریع‌تر شارژ کنند. قطعاً این سوپرشارژرها سریع‌تر از جایگاه‌های فعلی مخصوص شارژ خودروهای برقی عمل می‌کنند، ولی با این حال که کم کم دارند رشد می‌کنند و با سرعت بیشتری خودروهای برقی را شارژ می‌کنند، ولی بازهم به مراتب کندتر از آن چیزی هستند که کاربران انتظار دارند.

 

به گزارش شماران سیستم به نقل از انگجت، برای اینکه این جایگاه‌ها، خودرو را تا ۸۰ درصد شارژ کنند، به زمانی حدود ۴۰ دقیقه نیاز دارند و افراد نمی‌توانند مثل پمپ گاز سریع دستگاه خود را پر کنند. ایلان ماسک (Elon Musk) اذعان داشت که سوپر شارژرهای نسل سوم این توانایی را دارند که برق خیلی بیشتری نسبت به سوپر شارژرهای فعلی تأمین کنند و می‌توانند خیلی بیشتر از ۱۵۰ کیلوواتی که امروز خودروها شارژ می‌شوند، شارژ کنند. همچنین یکی از سخنانی که فرد لمبرت (Fred Lambert) مطرح کرد این بود که پیش‌بینی شده است که این سوپر شارژرهای نسل سوم حتی ۳۵۰ کیلووات را هم به‌راحتی تأمین کنند.
با اینحال ماسک اصلاً وارد جزئیات نشد و توضیح خاصی در مورد این دستگاه‌های جدید و فناوری آنها نداد. به همین خاطر مشخص نیست که این سوپر شارژرهای نسل جدید، در چه مدت زمانی خودرو را شارژ می‌کنند.
همچنین برای هیچ‌کس روشن نیست که چه زمانی این دستگاه‌ها وارد بازار می‌شوند و آیا با خودروهای تسلای موجود سازگار هستند یا خیر.

11 2

آنگونه که تحقیقات نشان می‌دهد، جنوا (Geneva) می‌خواهد اتوبوس‌هایی را وارد بازار کند که تا ۶۰۰ کیلووات شارژ می‌شوند و می‌توانند بدون هیچ‌گونه مشکل خاصی در زمان‌بندی و برنامه‌ها، به حرکت خود ادامه دهند و حتی اگر در پایان خط، نیاز به یک شارژ دیگر داشته باشند، در مدت زمان ۴ تا ۵ دقیقه این اتوبوس مجدداً شارژ می‌شود.
اگر تسلا هم با پیشرفت تکنولوژی بتواند خود را به چنین سطحی از انتقال انرژی برساند و سرعت شارژ اتومبیل‌های خود را تا این حد بالا ببرد، انتظار آن می‌رود که افزایش خرید از تسلا را بدنبال داشته باشد. اگر قرار باشد که پیشرفت قابل توجهی در این سوپر شارژرها و جایگاه‌های آنها اتفاق بیفتد مسلماً این تغییر به زمان زیادی نیاز دارد و همچنین این تغییر باید به‌گونه‌ای باشد که افراد بتوانند به‌سرعت اتومبیل خود را شارژ کنند و نگران توقف حین مسیر و پیدا کردن جایگاه و هدر رفتن زمان برای شارژ نباشند.
 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *