سالانه یک تریلیون دلار برای امنیت سایبری جهان هزینه می‌شود

سالانه یک تریلیون دلار برای امنیت سایبری جهان هزینه می‌شود

دولت‌ها و شرکت‌های تجاری در جهان سالانه به‌طور میانگین یک تریلیون دلار برای برقراری امنیت سایبری هزینه می‌کنند.

نگرانی در مورد حملات سایبری پیشرفته بسیار گسترش یافته است و کارشناسان مرکز تحقیقاتی گارتنر بر اساس بررسی جدید خود اعلام کرده‌اند که کارشناسان امنیتی توجه کمتری به روش‌های اساسی دارند و همین مسئله آسیب‌پذیری آن‌ها را بیشتر کرده است.

به گزارش شماران سیستم، گارتنر در گزارش جدید خود با عنوان “بررسی جهانی مدیریت خطرات سایبری ۲۰۱۳” اعلام کرد که افزایش نگرانی‌ها در این زمینه باعث شده است تا مدیران اطلاعاتی شرکت‌ها به کنترل خطرات سازمانی و برقراری امنیت اطلاعات توجهی نداشته‌ باشند و در عوض تمام تمرکز خود را معطوف به سیستم‌های فنی کنند.

گارتنر این بررسی را روی ۵۵۵ مدیر اطلاعاتی سازمان‌های بزرگ در کشورهای آمریکا، بریتانیا، کانادا و آلمان انجام داد و پایان متوجه شد که نگرانی‌های امنیتی سایبری بین مدیران در حال تغییر است و این مسئله می‌تواند عواقب زیان‌باری را به همراه داشته باشد.

به گفته گارتنر، دولت‌ها و شرکت‌های تجاری در جهان سالانه به‌طور میانگین یک تریلیون دلار برای برقراری امنیت سایبری هزینه می‌کنند که با این وجود این هنوز درصدی از خطرات سایبری جهان کاسته نشده است.

کارشناسان مرکز تحقیقاتی گارتنر اعلام کرده‌اند که اگر فرآیند حملات سایبری به همین صورت دنبال شود و هیچ گونه اقدام مقابله‌ای ایمن صورت نگیرد، حملات سایبری خسارتی بالغ بر ۳.۶ تریلیون دلار را به کشورها در سراسر جهان وارد می‌کند و از بین بردن اثرات ناشی از این خسارات تا سال ۲۰۲۰ به طور می‌انجامد.

مرکز گارتنر به مدیران اطلاعاتی سازمان‌ها هشدار داده است که اگر اولویت‌های خود را برای مقابله با حملات سایبری تغییر ندهند، به زودی با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهند شد.

 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *