ساخت باتری آلومینیومی با قابلیت شارژ تنها در یک دقیقه

شماران سیستم – متخصصین دانشگاه استنفورد موفق به ساخت نیک نوع خاص از باتری آلومینیومی شده‌اند که می‌تواند در طول مدت زمان یک دقیقه به ‌صورت کامل شارژ شود.

متخصصین دانشگاه استنفورد موفق به ساختن یک نوع خاص از باتری آلومینیومی شده‌اند که می‌تواند در طول مدت زمان یک دقیقه به‌صورت کامل شارژ شود.

به گزارش شماران سیستم از engadget، سال‌هایی نه‌چندان دور بود که شاهد عرضه باتری‌های جدیدی به نام یون لیتیوم بودیم که در دستگاه‌های همراه جایگزین باتری‌های آلکالاین می‌شدند، این باتر‌ی‌ها در زمان عرضه خود مانند یک انقلاب بزرگ بودند ولی به‌تدریج شرایط برای آنها دشوار شد زیرا پیشرفت سخت‌افزاری به‌اندازه‌ای سریع شده بود که بسیاری از افراد با مشکل عمده باتری روبرو شده بودند و باتری‌های یون لیتیومی دیگر پاسخگوی نیاز مخاطبین نیستند.

در این میان محققان به دنبال ساخت باتری‌های جدید رفته‌اند و در یکی از بهترین تلاش‌های صورت گرفته، یک باتری ویژه ساخته شده است که می‌تواند با مزایای خود جایگزین باتری‌های امروزی شود.

 

941184
 

مهم‌ترین مزیت‌های این باتری در مقایسه با باتری‌های یون لیتیومی این است که این باتری‌ها تا ۷ هزار و ۵۰۰ بار قابلیت شارژ مجدد را خواهند داشت ولی باتری‌های یون لیتیومی بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ بار قابل شارژ هستند.
علاوه بر این نیز احتمال آتش گرفتن این باتری‌های جدید عملا بسیار اندک است ولی باتری‌های یون لیتیومی بارها مقصر ایجاد آتش‌سوزی بوده‌اند.
در پایان نیز این باتری جدید می‌تواند در زمانی نزدیک به یک دقیقه به‌صورت کامل شارژ شود در حالی که باتری‌های یون لیتیومی بسته به حجم خود زمان‌هایی بیشتر از یک ساعت را برای شارژ کامل صرف می‌کردند.

هنوز زمان عرضه تجاری و حتی رونمایی از این باتری مشخص نشده است و فعلا نمونه ساخته شده تنها در سطح یک پروژه تحقیقاتی است که دروازه‌های امید را به آینده دستگاه‌های همراه باز کرده است.
 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *