روش جدید آمریکا و انگلیس برای شنود اینترنتی

شماران سیستم – به نظر می‌رسد که فشارهای رسانه‌ای بر روی دولت‌های آمریکا و انگلستان چندان تاثیری نداشته است زیرا به تازگی کشف شده است که این دو دولت قصد دارند تا با سو استفاده از نرم‌افزارهای امنیتی، به سیستم‌های عمومی رخنه کرده و به شنود اطلاعات بپردازند.

به نظر می‌رسد که فشارهای رسانه‌ای بر روی دولت‌های آمریکا و انگلستان چندان تاثیری نداشته است زیرا به تازگی کشف شده است که این دو دولت قصد دارند تا با سواستفاده از نرم‌افزارهای امنیتی، به سیستم‌های عمومی رخنه کرده و به شنود اطلاعات بپردازند.

به گزارش شماران سیستم از وب‌سایت engadget، این موضوع می‌تواند رسوایی جدیدی را برای مسئولان این کشورها به همراه داشته باشد. 

بنا به گزارش‌هایی که در شبکه اینترنت منتشر شده است، این برنامه شامل استفاده از نرم‌افزارهای امنیتی مانند آنتی‌ویروس‌ها و اینترنت کسیوریتی‌هایی مثل کسپرسکی بوده است ودر طی آن، این دولت‌ها با استفاده از این برنامه‌ها به حفره‌های امنیتی موجود در سیستم‌های کامپیوتری پی برده و به دستگاه‌ها نفوذ خواهند کرد.

مسلما هیچ‌کس انتظار ندارد که نرم‌افزاری که برای امنیت دستگاه او در نظر گرفته شده است، اطلاعات او را از حفره‌هایی که خود شناسایی نموده به دولت‌های این دو کشور انتقال بدهد و همین امر می‌تواند اعتماد عمومی به نرم‌افزارهای ضد ویروس را به شدت دچار آسیب کرده و حتی موجب سقوط این صنایع شود.

البته این نخستین بار نیست که چنین امری به رسانه‌ها راه می‌یابد و در سال ۲۰۱۰ نیز سازمان امنیت ملی ایالات متحده آمریکا یا همان سازمان NSA، در اقدامی مشابه به ردیابی نرم‌افزارهای امنیتی برای شناسایی حفره‌های جدید می‌پرداخت. 

البته نکته بارز این است که با این کار، این دولت‌ها تنها نیاز دارند تا شرکت‌های امنیتی را هک کنند که همین امر نیز موجب شده است تا شایعات فراوانی مبنی بر دست داشتن این دو دولت در هک شدن شرکت کسپرسکی در شبکه اینترنت به راه بیفتد که چندان غیرمنطقی نیز به نظر نرسیده و تئوری قابل تاملی محسوب می‌شود.

 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *