درخواست کروم او.اس برای وب‌سایت‌های سازگار با موبایل

     شماران سیستم –  به زودی کروم او.اس قادر خواهد بود که برای وب‌سایت‌های سازگار با موبایل درخواست بفرستد؛ چون صفحه نمایش لمسی دستگاههای کروم او.اس با وب‌سایت‌های دسکتاپ سازگار نیست.

 

 

وب‌سایت‌های سازگار با موبایل به صورت خودکار و اتوماتیک ساخته و تولید نمی‌شود و در واقع به هنر و توانایی توسعه دهنده بستگی دارد که وب‌سایت خود را به شکلی طراحی و پیاده سازی کند که با موبایل هم سازگار باشد و مشکلی برای آن دسته از کاربران سایت که تمایل دارند با موبایل وارد شوند، ایجاد نکند.

به گزارش شماران سیستم به نقل از اوبرگیزمو، گاهی وب‌سایت‌های موبایلی تمام امکانات و قابلیت‌هایی که یک وب‌سایت دسکتاپ دارد را ندارند و به همین خاطر کاربران تلاش می‌کنند که با استفاده از مرورگرهای موبایلی، از وب‌سایت‌ها درخواست کنند که علاوه بر ورژن دسکتاپ، ورژنی مخصوص موبایل هم عرضه کند تا کاربران بتوانند از تمامی امکانات و مزایا برخوردار شوند.
 
با توجه به فعالیت و تلاش وب‌سایت‌های مختلف به نظر می‌رسد که به زودی و به لطف تلا‌ش‌های کروم او.اس این اتفاق خواهد افتاد و دستگاه‌های کروم او.اس خواهند توانست برای وب‌سایت‌های سازگار با موبایل درخواست بفرستند.

کان لیو، مدیر ارشد تولید گوگل بر این باور است که در آینده، کاربرانی که از دستگاه‌های کروم او.اس استفاده می‌کنند می‌توانند برای وب‌سایت‌ سازگار با موبایل درخواست بدهند.

 

tablet

 

علت این حد از حساسیت روی وب‌سایت‌های سازگار با موبایل این است که به زودی صفحه نمایش دستگاه‌های کروم او.اس به صورت لمسی درخواهد آمد و وب‌سایت‌های دسکتاپ با لمس سازگار نیست و به همین خاطر لازم است از وب‌سایت‌های موبایلی یا تبلتی استفاده شود.
 
وی افزود: «در آینده نه چندان دور، امکانی به نام درخواست سایت تبلتی به کروم اضافه می‌شود و انتظار ما این است که به زودی وب‌سایت‌ها خود را به شکلی با قابلیت لمسی انطباق دهند تا علاوه بر بهبود تجربه کاربر، مخاطبان خود را هم افزایش دهند
البته وی هیچ صحبتی در مورد نسخه‌ای که از این قابلیت برخوردار خواهد بود، نکرد.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *