خودروی بدون راننده BMW وارد خیابان شد

شماران سیستم – دو اتومبیل جدید شرکت BMW که بدون راننده درخیابان حرکت می‌کنند در سری 2 و سری 6 محصولات این شرکت به تولید می‌رسند.

 

 

شرکت‌های خودروساز این روزها سرمایه‌گذاری فراوانی روی اتومبیل‌های بدون راننده انجام می‌دهند و در همین راستا شرکت آلمانی BMW از نخستین محصول خود با این قابلیت خبر داده است.

به گزارش شماران سیستم، کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ میلادی خودروهای بدون سرنشین و بدون راننده به صورت گسترده وارد خیابان‌های جهان می‌شوند و شرکت‌های بزرگ از هم‌اکنون تلاش خود را برای رفع نواقص این خودروها آغاز کرده‌اند.

اما شرکت BMW آخرین مهلت خود برای عرضه محصولی پیشرفته در این زمینه را سال ۲۰۲۰ در نظر گرفته است و هم‌اکنون از دو خودروی اولیه خود با این قابلیت رونمایی کرده است.

دو اتومبیل جدید شرکت BMW که بدون راننده در خیابان حرکت می‌کنند در سری ۲ و سری ۶ محصولات این شرکت به تولید می‌رسند و قرار است که نخستین بار در نمایشگاه Motor Speedway در لاس‌وگاس آمریکا در معرض دید عموم قرار گیرند.

 

10302

 

هر دو محصول جدید BMW در خیابان‌های لیز و لغزنده مورد آزمایش قرار گرفته‌اند و توانسته‌اند از آزمون‌های مختلف سربلند بیرون بیایند. 

علاوه بر این، برای خودروی الکترونیکی BMW i۳امکان پارک خودکار نیز در نظر گرفته شده است و گفته می‌شود که در آزمایش‌های انجام شده مغز هوشمند این خودرو بدون هیچ اشتباهی توانسته است در موقعیت‌های مختلف آن را پارک کند.

یکی دیگر از قابلیت‌های الکترونیکی جدیدی که BMW برای محصولات خود در نظر گرفته، استفاده از ساعت هوشمند Galaxy Gear سامسونگ است که برای خودروی BMW i3 به شما امکان می‌دهد تمام قابلیت‌های آن را از روی ساعت مچی خود کنترل کنید.

گفته می‌شود که تمام قابلیت‌های داخلی این خودروی الکترونیکی، از میزان شارژ باتری گرفته تا تعیین دمای داخلی خودرو از طریق این ساعت مچی مدیریت می‌شود و البته راننده می‌تواند اطلاعات آب‌وهوایی را نیز روی آن در اختیار داشته باشد.

 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *