به مناسبت جنگ نسل هشتم کنسول‌ها…

به مناسبت جنگ نسل هشتم کنسول‌ها، رکورد فروش از آن کدام کنسول بوده است؟
شماران سیستم – جالب است بدانید که علیرغم دعوای کنسولی شدید دو نسل اخیر بین سونی و مایکروسافت، هیچ ‌یک از کنسول‌های این دو نسل نتوانسته‌اند به محبوبیت کنسول نسل ششم سونی نزدیک شوند.

 

جالب است بدانید که علیرغم دعوای کنسولی شدید دو نسل اخیر بین سونی و مایکروسافت، هیچ‌یک از کنسول‌های این دو نسل نتوانسته‌اند به محبوبیت کنسول نسل ششم سونی نزدیک شوند.

به گزارش شماران سیستم، پرفروش‌ترین کنسول تاریخ جهان بر اساس آمار کنسول پلی‌استیشن ۲ بوده است که موفق شده است بیش از ۱۵۰ میلیون دستگاه فروش داشته باشد و به نظر نمی‌رسد که کنسول‌های نسل فعلی بتوانند از پس شکستن رکورد این کنسول برآیند.

اما دلایل فروش عالی این کنسول چه چیزی بود؟
کنسول پلی‌استیشن ۲ در زمان خود بدون هیچ دغدغه‌ای بازی‌ها را با گرافیک خیره‌کننده و به‌راحتی تمام اجرا می‌کرد و تعداد فراوانی عنوان اختصاصی را برای خود می‌دید که کاربران سایر کنسول‌ها را نیز به سمت این دستگاه جذب می‌کرد ولی تنها قابلیت‌های بازی این کنسول نبود که محبوبیت‌ آن را به ارمغان آورد بلکه امکانات جانبی این کنسول نیز در نوع خود کم‌نظیر بود.

این کنسول به یکی از برترین پخش‌کننده‌های دی‌وی‌دی مجهز بود و در دورانی که خرید پخش‌کننده دی‌وی‌دی برای افراد هزینه‌ای بسیار بالا داشت، بدون نیاز به هیچ ابزار اضافی به کاربران خود اجازه می‌داد که از این کنسول به‌عنوان یک ابزار بسیار مفید و به‌نوعی یک پخش‌کننده حرفه‌ای برای سینمای خانگی استفاده نمود.

935132

این کنسول از قابلیت‌های شبکه نیرومندی نیز بهره می‌برد که متأسفانه در کشور ما چندان به کار گرفته نشد ولی در سطح جهانی در فروش این کنسول تأثیر بسزایی داشت.

اما مهم‌ترین دلیل توفیق این کنسول را می‌توان عدم وجود رقیب حقیقی در زمان عرضه و همچنین فاصله زمانی تا قطع پشتیبانی دانست.
پشتیبانی این کنسول به‌تازگی به پایان رسیده است ولی هنوز فروش آن ادامه دارد و همچنین بازه زمانی عرضه کنسول نسل بعدی این دستگاه با آن نیز مزید بر علت بود تا با محبوب‌ترین کنسول تاریخ روبرو شویم.

در پایان نیز جالب است بدانید که کمترین فروش در تاریخ کنسول‌ها نیز از آن کنسولی بوده است که شرکت مشهور آمریکایی یعنی اپل آن را تولید نموده بود.

 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *