بازگشت قابلیت دسترسی به موقعیت مکانی توسط نرم‌افزار در اندروید Q

شماران سیستم –   کدهای یافت شده در اندروید Q  نشان دهنده آن هستند که قابلیت دسترسی به موقعیت مکانی پس زمینه برای نرم‌افزارهای سوم شخص به این نسخه از سیستم عامل اندروید باز خواهد گشت.

 

androidpolice

 

کدهای یافت شده در اندرویدQ نشان دهنده آن هستند که قابلیت دسترسی به موقعیت مکانی پس زمینه برای نرم‌افزارهای سوم شخص به این نسخه از سیستم عامل اندروید باز خواهد گشت
به گزارش شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی androidpolice، در سال‌های اخیر گوگل اقدامات ویژه‌ای را برای جلوگیری از نرم‌افزارهای سوم شخص فعال در پس زمینه برای دسترسی به موقعیت مکانی کاربران انجام داده است و در همین راستا زمانی که یک نرم‌افزار بسته شود، اطلاعات لایو لوکیشن بسیار ضعیف شده یا به صورت کلی متوقف می‌شود
در حالی که این اقدام گوگل به ظاهر برای امینت کاربر و عمر باتری مفید است، اما طبعا برخی از نرم‌افزارها (مانند ابزارهای مرتبط با سلامت) از اطلاعات موقعیت مکانی پس زمینه برای اهداف مضر استفاده نمی‌کنند.
به همین دلیل به نظر می‌رسد که گوگل تصمیم دارد تا بار دیگر این قابلیت را به دستگاه‌های اندرویدی بازگرداند، زیرا بر اساس ادعاهای توسعه دهندگانXDA، اندرویدQ ممکن است مجوز جدیدی را معرفی کند که دسترسی به موقعیت مکانی پس زمینه را ممکن خواهد کرد.

 

androidlocation

 

این مجوز جدید که با نام" android.permission.ACCESS_BACKGROUND_LOCATION" خوانده می شود، در ساخت افشا شده اندرویدQ دیده شده است و توضیحات موجود در آن حاکی از آن هستند که: «نرم‌افزار همیشه و حتی زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید، به موقعیت مکانی دسترسی خواهد داشت. اساسا توسعه دهندگان نرم‌افزارها قادر خواهند بود تا از این مجوز برای بازگردانی رفتار پس زمینه قبلی اندروید استفاده کنند.» 
به صورت کلی تصمیم گوگل بر مبنای اجازه به توسعه دهندگان برای دسترسی به موقعیت مکانی کاربران بدون ضربه زدن به امنیت آنها قابل تحسین است.
این تصمیم همچنین در راستای روند و رویکرد بزرگ‌تر از همیشه اندرویدQ است که به موجب آن دسترسی به سرویس‌های پس زمینه توسط نرم‌افزارهای سوم شخص منوط به صدور مجوز از سوی کاربر است.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *