ایمیل سلامت قلب شما را به‌خطر می‌اندازد

شماران سیستم – بررسی‌ها نشان داد کارمندانی که به‌طور مستمر سراغ ایمیل خود می‌روند نسبت به دیگر همکاران خود ضربان قلب تندتری دارند و بیشتر با استرس مواجه می‌شوند.

زندگی بدون پست الکترونیکی برای بسیار از ما غیرممکن است برخی از ما به‌گونه‌ای به این ابزار اینترنتی عادت کرده‌ایم که نمی‌توانیم بدون چند بار چک کردن آن روز خود را شب کنیم.

به گزارش شماران سیستم، با وجود وابستگی زیادی که مردم این روزها به ایمیل پیدا کرده‌اند، کارشناسان در یک بررسی جدید به این نتیجه رسیده‌اند که کنار گذاشتن پست الکترونیکی می‌تواند استرس را از کاربران دور کند و اثرات مثبتی روی زندگی آن‌ها بگذارد.
دانشمندان برای انجام این بررسی سیستم‌های مانیتورینگ هوشمند را به قلب کارمندان متصل کردند تا طی بررسی‌های مستمر آن‌ها در پست الکترونیکی، ضربان قلب را هنگام مواجه شدن با هر یک از ایمیل‌های دریافتی اندازه‌گیری کنند.

در پایان این بررسی مشخص شد، آن دسته از کاربرانی که چک کردن ایمیل در محل کارشان ممنوع شده است نسبت به دیگر افراد که به صورت مستمر سراغ پست الکترونیکی خود می‌روند قلب سالم‌تری دارند و با استرس و فشارهای عصبی فاصله بیشتری گرفته‌اند.
این تحقیق در دانشگاه California Irvine آمریکا انجام شد و کارشناسان دریافتند که دریافت پست الکترونیکی برای کارمندانی که در تعطیلات به‌سر می‌برند باعث شده است حتی در خارج از محل کار نیز استرس‌های فراوانی به آن‌ها وارد شود.
این طور که دانشمندان می‌گویند، روزانه بیش از ۲۰۰ میلیارد پست الکترونیکی در سراسر جهان ارسال می‌شود.
اگرچه این ایمیل‌ها سرعت ارتباطات کاربران را افزایش داده‌اند، اما به همان اندازه سلامت آن‌ها را نیز به خطر انداخته‌اند.
 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *