افزایش امنیت وب‌گردی با به‌‌روزرسانی جدید کروم

شماران سیستم – گوگل تصمیم گرفته است که قابلیت‌هایی را در به‌روزرسانی اخیر مرورگر کروم بیفزاید که امنیت وب گردی را بیشتر کند. یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌های عرضه شده مربوط به هشدار در معرض خطر قرار گرفتن نام کاربری و پسوردهای لاگین وب‌سایت‌ها است.

 

قابلیت‌هایی که به‌تازگی برای مرورگر گوگل کروم عرضه شده است، وب گردی و استفاده از اینترنت را برای کاربران امن‌تر خواهد کرد.
 
به گزارش شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، گوگل تصمیم گرفته است که قابلیت‌هایی را در به‌روزرسانی اخیر مرورگر کروم بیفزاید که امنیت وب‌گردی را بیشتر کند.
یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌های عرضه شده مربوط به هشدار در معرض خطر قرار گرفتن نام کاربری و پسوردهای لاگین وب‌سایت‌ها است.
علاوه بر این، کروم در صورت نیاز به کاربران اخطار می‌دهد که هر پسوردی که دوباره از آن استفاده کرده‌اند را تغییر بدهند.
 
بنابر اظهارات گوگل، این کمپانی مدتی است که روی این قابلیت کار کرده است و آن را در ماه فوریه در قالب افزونه‌ای برای کروم عرضه کرده و سپس در اکتبر آن به‌صورت مستقیم در حساب‌های گوگل وارد کرده است.
علاوه بر این، قابلیت دیگری برای محافظت از حملات فیشینگ همزمان روی کروم دسکتاپ افزوده شده است.

255

 

این قابلیت جدید به نحوی طراحی شده است که اگر سعی داشته باشید به وب‌سایتی که مشکوک به دزدیدن اطلاعات شما است وارد شوید هشداری را در این رابطه دریافت خواهید کرد.
با این‌ حال، گوگل اظهار داشته است که این قابلیت جدید که بر مبنای پایگاه دادهSafe Browsing این کمپانی ساخته شده است، تنها در 30 درصد مواقع می‌تواند خطرات را شناسایی کند.
 
قابلیت دیگر گوگل کروم مربوط به هشدار واردکردن پسورد حساب کاربری گوگل در وب‌سایت مشکوک به فیشینگ است.
پیش‌ از این، تنها کاربرانی از این قابلیت بهره‌مند می‌شدند که ویژگی همگام‌سازی کروم را فعال کرده‌ بودند، اما هم‌اکنون این قابلیت بدون هیچ پیش‌فرضی برای همه در دسترس است.
علاوه بر این، گوگل اعلام کرده است که قابلیت ذکرشده برای تمامی پسوردهایی که در مدیریت پسورد کروم ذخیره کرده‌اید، کار خواهد کرد.
 
در آخر گوگل رابط کاربری کروم را به صورتی تغییر داده است که شما می‌توانید به‌راحتی ذخیره شدن پسوردتان روی یک کامپیوتر اشتراکی یا پروفایل متفاوت را ببینید.
نشانگر ورود به سیستم بازطراحی شده‌ای در سمت راست نوار آدرس قرار گرفته است و به‌صورت خلاصه نام فردی که با حساب کاربری به او تعلق دارد را نشان می‌دهد.
به گفته گوگل، این آیتم بازطراحی شده همچنین تغییر بین پروفایل‌ها را برای کاربران آسان‌تر می‌کند.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *