شماران سیستم حامی بنیاد کودک

 

سطح فقر در برخی مناطق محروم، چنان گسترده است که گاهی، کمک‌های جزئی کوچک می‌تواند مشکلات بزرگی را از سر راه دانش‌آموزان با استعداد این مناطق بردارد. این یک اصل بدیهی است که هر کودکی باید درس بخواند، آموزش ببیند و تحصیل کند و هیچ‌گاه نباید ارزش‌های عمیق تحصیل فراموش شود و چنين هدفي در دستور كار «بنياد كودك» قرار گرفته است. بدین منظور شرکت شماران سیستم  امیدوار است با حمایت از مجموعه بنیاد کودک  در جهت رشد و ارتقای تحصیلی و فرهنگ جامعه، شاهد درخشش  دانش‌آموزان با استعداد کشور عزیزمان باشد

این مؤسسه، یک مؤسسه خیریه مردم‌نهاد، غیردولتی، غیرسیاسی، غیرانتفاعی، فرامذهبی و فرامرزی است که رویکردی کاملاً انسان‌دوستانه دارد. هدف این مؤسسه دستیابی به این آرمان است که "هیچ دانش‌آموز با استعدادی به دلیل مشکلات اقتصادی از تحصیل و تلاش باز نماند."
این مؤسسه با دریافت مجوزملی از وزارت کشور توانست دامنه‌ی فعالیت خود را به‌ بسیاری از استان‌ها بگستراند و اینک 28 نمایندگی در آمل، اردبیل، اهواز، ارومیه، ایلام، اصفهان، بروجرد، بم، بوشهر، بیرجند، تبریز، تهران، جیرفت، داراب، رشت، زاهدان، زابل، سنندج، شیراز، شهرکرد، کاشان، کرمانشاه، کرج، مراغه، مشهد، مهاباد، یاسوج و یزد دارد. ضمن اینکه در برخی از استان‌ها به‌ فراخور شرایط اقتصادی و جغرافیایی نمایندگی‌های اقماری نیز فعال شده که از آن جمله می‌توان به خاش، ایرانشهر، فنوج، نیک‌شهر، سراوان در سیستان و بلوچستان، کفران در اصفهان، مرودشت و جهرم در فارس، شهربابک، ریگان و رستم‌آباد در بم، اشاره‌ کرد.
بنیادکودک با ایجاد شعب برون‌مرزی خود توانست رابطه‌ای عاطفی بین ایرانیان مقیم خارج از کشور را با هموطنانشان در ایران سبب‌‌شود. شعب بین‌المللی بنیاد در کشورهای آمریکا، سوئیس، آلمان، انگلیس، سوئد و کانادا مشغول به فعالیت هستند.
بنیادکودک از آغازِ فعالیت تاکنون توانسته‌است بیش از دوازده‌هزار دانش‌آموز و به تبع آن خانواده‌های آنها را تحت حمایت قراردهد و امروز نیز بیش از 8300 دانش‌آموز را در سراسر ایران حمایت می‌کند که حدود هزارنفر از این دانش‌آموزان توانسته‌اند به دانشگاه‌های کشور وارد شوند.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *