واقعیت مجازی سیار

شماران سیستم – محصول واقعیت مجازی سیار اچ‌تی‌سی تا پایان سال جاری میلادی روانه بازار خواهد شد

 

به گزارش شماران سیستم به نقل از سی‌نت، شرکت اچ‌تی‌سی به زودی یک راهکار واقعیت مجازی موبایل ارائه خواهد داد که با تازه‌ترین گوشی هوشمند این شرکت یعنی U Ultra نیز سازگاری خواهد داشت.
گفته می‌شود این محصول چیزی فراتر از هدست‌های معمولی خواهد بود که همچون Gear VR سامسونگ، بخش بزرگی از کار را به گوشی می‌سپارند.

گفتنی است شرکت اچ‌تی‌سی تا حد زیادی بر واقعیت مجازی متمرکز شده و آن را یکی از دسته‌های عمده در میان محصولات خود قلمداد می‌کند.
این شرکت سال گذشته با همکاری Valve، توانست هدست خاص HTC Vive را عرضه کند. اما وایو یک دستگاه بسیار گران‌قیمت است و همچنین برای اجرا، به کامپیوترهای شخصی گران‌قیمتی احتیاج دارد که مختص بازی هستند.

 

12 2

هزینه کلی، عامل مهم و تعیین‌کننده‌ای برای رسیدن به تعداد زیادی از مشتریان به شمار می‌رود.
گفتنی است در حال حاضر سامسونگ با حاشیه سود زیاد خود، پیشتاز فروش در این عرصه محسوب می‌شود.

در مقابل، احتمال دارد تعداد دستگاه‌های وایو به فروش رفته، کمتر از ۵۰۰ هزار دستگاه باشد.

گفته می‌شود اچ‌تی‌سی قصد ندارد فقط به تقلید از رویکرد Gear VR یا Daydream بپردازد.
آقای چانگ می‌گوید شرکت وی برنامه‌های جالبی برای ترکیب قابلیت سیار بودن با واقعیت مجازی در سر دارد. وی می‌افزاید: «محصول ما به هیچ وجه یک گوشی نیست که به یک هدست معمولی متصل باشد.»

وی بر اهمیت حوزه واقعیت مجازی برای اچ‌تی‌سی تأکید دارد و می‌گوید: «ما یک شرکت واقعیت مجازی هستیم و در زمینه قابلیت‌های سیار نیز، حرفی برای زدن داریم.»

این نخستین باری نیست که اچ‌تی‌سی در مورد واقعیت مجازی موبایل سخن می‌گوید. سال گذشته و در نمایشگاه MWC نیز این شرکت بدون ارائه جزئیات، اذعان داشت برای ایجاد «اتحاد» میان کسب و کار گوشی هوشمند و واقعیت مجازی خود، به یک محصول ترکیبی نیاز دارد.
 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *