هفت قابلیتی که آمازون اکو دارد ولی گوگل هوم ندارد

شماران سیستم –  با اینکه گوگل مدام در حال افزودن قابلیتهای جدیدی به Homeاست، ولی همچنان هفت کار هست که از عهده آنها بر نمی آید، که در اینجا به آنها اشاره می کنیم.

 

 

شاید Google Home که مجهز به مجهز به Google assistant است، توانسته باشد با کارهای زیادی که قادر به آنها است (مانند محاورات زمینه‌ای یا قرار دادن تصاویر و ویدئوها در تلویزیون‌های شما) در بازار بلندگوهای هوشمند جایی برای خود دست و پا کرده باشد، ولی هنوز ترفندهایی هستند که باید از الکسای آمازون یاد بگیرد.

به گزارش شماران سیستم به نقل از cnet، با اینکه گوگل مدام در حال افزودن قابلیت‌های جدیدی بهHome است، ولی همچنان هفت کار هست که از عهده آنها بر نمی آید، که در اینجا به آنها اشاره می‌کنیم.

1) ردیابی بسته‌ها
از آنجا که شما می‌توانید از طریق الکسا سفارش خرید بدهد، چنین چیزی تنها در صورتی معقولانه خواهد بود که بتوانید سفارش‌های خریدتان از طریق آمازون را هم با الکسا ردیابی کنید. تنها چیزی که باید بگویید این است: «الکسا، کالای من کجاست؟» او جزئیات فراوانی (مثلا اینکه بسته در حال حاضر کجاست و یا وضعیت ارسال آن چگونه است، در اختیارتان قرار نخواهد داد، ولی به شما روز تخمینی دریافت آن را اطلاع خواهد داد.

2) اعلان‌های تحویل سفارش
در این راستا، با اینکهGoogle Home اکنون از اعلان‌های یادآوری و تماس‌ها پشتبانی می‌کند، ولی نمی‌تواند به شما اطلاع دهد که چیزی که سفارش داده اید در مسیر تحویل است. اما الکسا می‌تواند این کار را انجام دهد، و این قابلیت به بسته های مربوط به آمازون محدود نمی‌شود.
شما می‌توانید امکان اعلان‌ها برای وضعیت تحویل پیزای دومینو را نیز فعال کنید.

 

google home

 

3) آمازون موزیک و پرایم موزیک

سرویس‌های موسیقی و رادیویی که در زمان عرضه رسمی Google Home پشتیبانی می شدند عبارت بودند از Google Play Music،YouTube Music،اسپاتیفای،پاندورا…در آخر فوریه نیز پشتیبانی از Heartradio به آن افزوده شد.

اسپیکرهای Alexa آمازون هم از همین سرویس های موسیقی YouTube music و Google Music پشتیبانی می کنند و همچنین شما از پشتیبانی سرویس های استریمینیگ داخلی آمازون یعنی Amazon music و Prime Music برخوردار خواهید شد.

4) ریموت صدا

اگز بخواهید امکان کنترل Echo را ار خارج از محدوده صدای معمول در دست داشته باشید، کافیست با 30 دلار یک Alexa voice remote خریداری کنید .برای انجام همین کار در Google home لازم خواهد بود یک Google Home ثانویه به قیمت 129 دلار تهیه کنید.

5) اپ‌های طرف ثالث

آمازون امکان بهره برداری از قابلیت های الکسا را در اپلیکیشن هایی مانند Roger و Ubi قراهم آورده است، همچنین، اکنون همه می‌توانند از الکسا برای استفاده آزمایشی در مرورگرشان استفاده کنند، سوای استریمینگ صوت، این نسخه‌های مجازی الکسا دقیقا به همان صورت دستگاه‌های رسمی آمازون عمل می‌کنند، که باعث می‌شود تا شما بتوانید پیش از اینکه ذره‌ای برای اسپیکرهای آمازون خرج کرده باشید به طور کامل از تاثیر الکسا آگاه شوید.

6) کمک به خیریه

اگر شما به دنبال بهبود تلاش‌های نیکوکارانه تان باشید، اسپیکر آمازون می‌تواند به شما کمک کند. اخیرا آمازون قابلیت اهدای کمک به نهادهای غیرانتفاعی را به اسپیکرهای آمازون افزود.

7) قابلیت زمان‌بندی برای روالها 

هم اسپیکرهای الکسا و Google Home وGoogle Home آپدیت‌های جدیدی را دریافت نمودند که قابلیت روال‌ها (روتین‌ها) را در اختیار قرار می‌دهد، که عبارت است از اجرای کارهای متعدد فقط با یک فرمان. ولی فقط روال‌های الکسا را می‌توان بر روی یک زمان‌بندی فعال‌سازی نمود.
این بدان معناست که شما می‌توانید از الکسا برای روشن کردن چراغ‌ها یا پخش موسیقی مورد نظرتان در هر زمان مشخص استفاده کنید، بدون اینکه لازم باشد به اسپیکرهایتان چنین دستوری بدهید. با اینکه این قابلیت ممکن است جزئی به نظر برسد، ولی در واقع اهمیت دارد.
با روتین‌های الکسا شما می‌توانید چراغ‌هایتان را به شکلی زمان‌بندی کنید که در زمانی روشن شوند که پخش اخبار در بامداد آغاز می شود. یا شما می‌توانید چراغ‌ها را به شکلی زمان‌بندی کنید که آخر شب در اتاق خواب خاموش شوند.

  

 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *