ماجرای عجیب فیس‌بوک ویتنام درطول بازدید اوباما از این کشور

شماران سیستم – به‌تازگی رئیس‌جمهور آمریکا در دیداری سه‌روزه به کشور ویتنام سفر کرد و حال شایعاتی منتشرشده است که بر اساس آن در طی مدت ‌زمان این دیدار شبکه اجتماعی فیس‌بوک در کشور ویتنام غیر فعال شده بوده است.

به‌تازگی رئیس‌جمهور آمریکا در دیداری سه‌ روزه به کشور ویتنام سفر کرد و حال شایعاتی منتشر شده است که بر اساس آن در طی مدت‌ زمان این دیدار شبکه اجتماعی فیس‌بوک در کشور ویتنام غیرفعال بوده است.

به گزارش شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Engadget، ظاهرا ماجراهای سیاسی فیس‌بوک پایانی ندارند و درست اندکی پس از تلاش این شرکت برای پایان دادن به شایعات مربوط به تاثیر گذاری این شبکه اجتماعی بر نتایج انتخابات آمریکا شاهد جنجالی دیگر برای آنها هستیم.

ماجرا از این قرار است که در طول دیدار سه‌ روزه ریاست جمهوری آمریکا یعنی باراک اوباما از کشور ویتنام، شبکه اجتماعی فیس‌بوک در این کشور غیرقابل دسترسی بوده است.
البته فیس‌بوک در این زمینه تقصیری ندارد و به نظر می‌رسد که این فعالیت از سوی دولت ویتنام برنامه‌ریزی‌شده بوده است و فیلترینگ یاد شده تنها جنبه محلی داشته است.

با این‌ حال تبعات این کار به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم گریبان گیر فیس‌بوک نیز خواهد بود زیرا این شبکه اجتماعی قرار بود تا به‌عنوان میعادگاهی برای اعتراض سیاسی نسبت به بازدید اوباما از ویتنام به کار گرفته شود.

در این میان سیاسیون ویتنام تصمیم به تغییر ناگهانی رویکرد خود گرفته و به‌جای استفاده از فیس‌بوک به سراغ شبکه اجتماعی توئیتر رفته و اعتراضات خود را در این شبکه اجتماعی بروز دادند.

 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *