رقابت شدید میان سازندگان هاردهایSSD

شماران سیستم – بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده هاردهایSSD با مشکل روبرو شده‌اند زیرا جنگ قیمت شرکت‌های چینی موجب شده است تا قیمت این محصولات در بازار به سطحی نزول کند که عملا درآمدی برای این شرکت‌ها باقی نخواهد گذاشت.


بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده هاردهای SSD با مشکل روبرو شده‌اند زیرا جنگ قیمت شرکت‌های چینی موجب شده است تا قیمت این محصولات در بازار به سطحی نزول کند که عملا درآمدی برای این شرکت‌ها باقی نخواهد گذاشت.

به گزارش شماران سیستم از digitimes، بسیاری از شرکت‌های معتبر جهانی از کاهش قیمت ایجاد شده به واسطه ورود محصولات چینی آسیب دیده‌اند و به همین دلیل نیز شرکت‌های بزرگ این رده با یکدیگر متحد شده‌اند تا بتوانند قیمت هاردهای SSD در جهان را کنترل کرده و اجازه پایین‌تر رفتن آن را ندهند.

شایان ذکر است که این کاهش قیمت در صورت دنباله‌دار شدن می‌تواند به مرحله‌ای برسد که قیمت محصولات این رده از هزینه مواد مصرفی برای ساخت آنها نیز کمتر شود و این امر ممکن است به ورشکستی و یا خروج بسیاری از شرکت‌ها از این بازار تولید منتهی شده و در نهایت با کم شدن مدعیان تولید، به علت بیشتر بودن تقاضا نسبت به عرضه، بالاتر رفتن قیمت منتهی شود.

این امر به سادگی نشان می‌دهد که اگرچه درشرایط فعلی بسیاری از کاربران از کاهش قیمت‌ها خوشحال به‌نظر می‌رسند ولی در صورت ادامه این کاهش، این کاربران خواهند بود که متضرر شده و مجبور به خرید محصولاتی با قیمت بسیار بالا شوند. 

برای نمونه درباره قیمت محصولات این رده می‌توان گفت که هاردهای SSD در اواخر سال ۲۰۱۴ قیمتی بالاتر از ۱۰۰ دلار داشتند ولی در حال حاضر به قیمت ۶۶ دلار رسیده‌اند.
شایان ذکر است که تلاش سازندگان این است که بتوانند قیممت این مدل از هارد را بر روی رقم ۸۰ دلار ثابت کرده و ثبات را به بازار بازگردانند.

جالب است که بدانید برای هاردهای SSD با حجم ۱۲۸ گیگابایت که امروزه با قیمتی ۳۷ دلاری عرضه می‌شوند، در صورت استفاده از مواد مناسب نیاز به مصرف ۴۰ دلار مواد اولیه و هزینه ساخت خواهد بود که این امر نشان می‌دهد که شرکت‌های چینی تا چه اندازه از مواد بی کیفیت در ساخت هاردهای خود استفاده کرده‌اند.

 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *