داپلکس گوگل به اندروید و آی او اس می آید

شماران سیستم –  گوگل داپلکس، یک سرویس تماس تلفنی که از اسیستنت گوگل استفاده می‌کند، بالاخره در دستگاههایی که اکثر مردم در اختیار دارند قابل دسترسی می‌شود.

 

 

گاهی برقراری یک تماس مهم تلفنی برای تنظیم یک نوبت ممکن است کار راحتی نبوده و اعصاب‌خردکن باشد. اما به نظر می‌رسد که برای رفع این مشکل خبرهای خوبی در راه است
به گزارش شماران سیستم به نقل از مشبل، گوگل داپلکس، یک سرویس تماس تلفنی که از اسیستنت گوگل استفاده می‌کند، بالاخره در دستگاه‌هایی که اکثر مردم در اختیار دارند قابل دسترسی می‌شود.
بنا بر اعلام سایت پشتیبانی گوگل، داپلکس به تدریج در حال قابل دسترسی شدن بر روی دستگاه‌هایiOS و اندرویدی غیر پیکسل است.
داپلکس، بر رویiOS، درون اپ اسیستنت گوگل قرار خواهد داشت، ولی تکمیل فرایند قابل دسترسی شدن آن به صورت تدریجی خواهد بود.
گوگل از اعلام مدت زمان دقیق برای اجرائی شدن کامل این فرایند خودداری کرده است.
 داپلکس نخستین بار در کنفرانسI/O سال گذشته گوگل با یک دموی مرحله ابتدائی معرفی شد. ایده کار آن به این صورت است که کاربر بتوانند به اسیستنت مثلا بگویند «یک میز برای شش نفر در رستوران … برای جمعه شب رزرو کن و این اسیستنت مجازی که از AI قدرت میگیرد به نیابت از کاربر با تماس تلفنی میگیرد.

 

googleAI

 

تاکنون داپلکس تنها بر روی گوشی‌های پیکسل گوگل قابل دسترسی بود. از این بابت تقصیری ندارید اگر حتی از وجود آن هم بی‌خبر بودید، چرا که گوشی‌های پیکسل چندان پرفروش نبوده‌اند. تعداد افرادی که آیفون یا گوشی‌های اندرویدی از شرکت‌هایی مانند سامسونگ دارند به مراتب بیشتر از دارندگان پیکسل است، از این رو این عرضه را می‌توان عرضه واقعی سرویس داپلکس لحاظ کرد
با این توضیحات، دو عامل گستره کاربری قابلیت اسیستنت را محدود می‌کنند. اول اینکه این قابلیت هنوز در خارج از ایالات متحده در دسترس قرار نگرفته است؛ و دوم اینکه، حتی در داخل این کشور هم داپلکس هنوز، به علت ـقوانین محلی»، در تگزاس، مینه‌سوتا، نبراسکا، کنتاکی، ایندیانا، مونتانا و لوئیزیانا کار نمی‌کند.
 
از این رو، ده‌ها میلیون نفر در کشور اصلی گوگل هم هنوز نمی‌توانند از داپلکس استفاده کنند.
   

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *