تم تیره رنگ و نسخه دسکتاپ برای اندروید Q

شماران سیستم –  اطلاعات منتشرشده از اندروید Qحاکی از آن هستند که این سیستم‌عامل از تم تیره‌ای استفاده می‌کند که بر روی تمامی نرم‌افزارها نیز قابل‌استفاده خواهد بود.

 

 

اطلاعات منتشرشده از اندرویدQ حاکی از آن هستند که این سیستم‌عامل از تم تیره‌ای استفاده می‌کند که بر روی تمامی نرم‌افزارها نیز قابل‌استفاده خواهد بود.

به گزارش شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، بسیاری از دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید هنوز به نسخه اندروید پای به‌روزرسانی نشده‌اند، اما اطلاعات مرتبط با اندرویدQ رفته‌رفته در حال افشا شدن است.
یکی از این اطلاعات مرتبط با اندرویدQ استفاده این سیستم‌عامل از تم تیره‌ای است که سراسر سیستم را دربرمی‌گیرد.
گزینه توسعه‌دهنده موجود در این نسخه جدید از سیستم‌عامل اندروید نرم‌افزارهایی که از این تم پشتیبانی نمی‌کنند را هم مجبور به قبول آن می‌کند و به این ترتیب می‌توان حدس زد که در آینده‌ای نزدیک توسعه‌دهندگان تمامی نرم‌افزارهای اندرویدی مجبور به پشتیبانی از این تم تیره بشوند.

همچنین بخشی از گزینه‌های توسعه‌دهندگان حالت دسکتاپ تجربی را به صفحه‌نمایش دوم می‌راند که برای دستگاه‌هایی مانند سامسونگ  DeX  کارآمد خواهد بود.
دیگر المان‌های اندروید Q بسیار جزئی هستند اما تغییر مهمی در بخش امنیت این نسخه به وجود آمده است.

 

DEX

 

کاربران می‌توانند اجازه دسترسی به موقعیت مکانی و دیگر قابلیت‌های حساس را به نحوی محدود کنند که تنها در زمان‌هایی که نرم‌افزار در حال اجرا است، مورداستفاده قرار گیرند.
به این ترتیب دزدی اطلاعات یا حتی مصرف بیش‌ازحد باتری نرم‌افزارهای پس‌زمینه از بین خواهد رفت
البته لازم به ذکر است که اندرویدQ به این زودی به تلفن‌های همراه هوشمند راه نخواهد یافت. اگر به خاطر داشته باشید گوگل پیش‌نمایش عمومی اندروید پای را تا ماه مه 2018 عرضه نکرد و عرضه نسخه نهایی آن تا ماه اوت به طول انجامید. همین شرایط به اندرویدQ نیز حکم‌فرما است و عرضه نسخه نهایی آن چند ماه طول خواهد کشید.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *