انتقاد رهبر مسیحیان جهان از همراه‌های هوشمند

شماران سیستم – رهبر مسیحیان جهان، پاپ فرانسیس معتقد است که استفاده از تلفن همراه در سرمیز غذا کار و فرهنگی ناپسند است و خانواده‌ها را از هم دور می‌کند.

به گزارش شماران سیستم از پایگاه خبری تحلیلی engadget، امروزه بسیاری از افراد در اکثر مکان‌ها و موقعیت‌ها اقدام به استفاده از تلفن همراه خود می‌کنند.

او دراین‌باره بیان کرد: «خانواده‌ای که اعضای آن اغلب اوقات با یکدیگر به غذا خوردن نمی‌پردازند و هرگز بر سر میز شام باهم صحبت نمی‌کنند اما همیشه به تلویزیون و یا تلفن‌های هوشمند خود مشغولند را به‌سختی مش توان خانواده نامید.» این‌یک خانواده نیست بلکه تنها یک جمع است.

بنابراین اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که از استفاده از تلفن همراه در هنگام غذا خوردن بیزار هستید با پاپ فرانسیس در این زمینه هم‌عقیده هستید. شایان‌ذکر است که ممکن است این اقدام بر روی رفتار کاتولیک‌ها مؤثر واقع‌شده و به کاهش اعتیاد به تلفن‌های همراه منجر شود.
برای مثال استفاده از تلفن همراه در جمع‌های خانوادگی و مکان‌هایی نظیر میز شام همواره موردانتقاد بوده است. برای نمونه اگر شما بر سر میز شام شروع به کار با تلفن همراه خود کنید ممکن است پدر، مادر، اقوام و یا دوستان خود را آزار داده و انتقادات آن‌ها را برانگیزید به‌تازگی حتی پاپ فرانسیس (رهبر کلیسای کاتولیک) هم به این عمل معترض شده است.

دلیل این امر هم شاید این باشد که پاپ فرانسیس نیز خود به‌شخصه فنّاوری دوست است و حتی در توییتر نیز حساب کاربری برای خود اختصاص داده است به همین دلیل ممکن است به اعتیادآور بودن این گجت‌ها واقف باشد.

 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *