IBM، بزرگ‌ترین ثبت‌کننده اختراعات در جهان

IBM، بزرگ‌ترین ثبت‌کننده اختراعات در جهان

 

شماران سیستم – IBMکه با نام Big Blueنیز شناخته می‌شود، اعلام کرد که در سال 2013 میلادی در مجموع 6809 اختراع و حق‌ امتیاز را به نام خود ثبت کرده است .

 

شرکت IBM موفق شد برای بیست‌ویکمین سال متوالی بیشترین تعداد حق امتیاز و اختراع را ثبت کند تا در این زمینه عنوان نخست را در سراسر جهان به خود اختصاص دهد.

به گزارش شماران سیستم، شرکت IBM به‌استناد اسناد و مدارک ثبت شده در “مرکز ثبت اختراعات آمریکا” طی سال گذشته بیشترین تعداد حق امتیاز را به نام خود ثبت کرد و بیش از همه شرکت‌های جهان در زمینه ثبت اختراعات جدید پیش‌رو بود.

با این اتفاق IBM موفق شد برای بیست‌ویکمین سال متوالی عنوان “بیشترین ثبت‌کننده حق‌امتیازها” را از آن خود کند و تمامی شرکت‌های سراسر جهان را از این حیث پشت‌سر بگذارد.

این شرکت که با نام Big Blue نیز شناخته می‌شود، اعلام کرد که در سال ۲۰۱۳ میلادی در مجموع ۶۸۰۹ اختراع و حق‌امتیاز را به نام خود ثبت کرده است که البته این اختراعات در زمینه‌های مختلف و با کارایی‌های متفاوت ثبت شده‌اند.

شرکت IBM توضیح داد که بخش قابل ملاحظه این اختراعات در حوزه‌های استراتژیک ثبت شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به ابرکامپیوتر Watson و همچنین سیستم‌های پردازش ابری و تحلیلی داده‌های بزرگ اشاره کرد.

شرکت IBM همچنین توضیح داد که در این اختراعات جدید روی سیستم‌های بیومتریک و شناختی نیز سرمایه‌گذاری‌های فراوانی انجام داده است که بر اساس آن ماشین‌ها می‌توانند یاد بگیرند، برای کارهای خود دلیلی بیاورند و با انسان به روش طبیعی در تعامل باشند.

لازم به ذکر است که بیش از ۸ هزار اختراع شرکت IBM در سال ۲۰۱۳ در ۴۷ ایالت آمریکا و ۴۱ کشور مختلف جهان به ثبت رسید.

پس از IBM سامسونگ با ثبت ۴۶۷۶ اختراع در رتبه دوم این لیست قرار گرفته و عنوان سوم هم به شرکت Canon با ثبت ۳۸۳۵ اختراع اختصاص یافت.

شرکت سونی با ثبت ۳۰۹۸ اختراع در سال ۲۰۱۳ میلادی عنوان چهارم این لیست را از آن خود کرد و مایکروسافت هم با ثبت ۲۶۶۰ اختراع در رتبه پنجم ایستاد.

لازم به ذکر است که در رتبه‌های بعدی به‌ترتیب پاناسونیک، توشیبا، Hon Hai(Foxconn)، Qualcomm و ال‌جی قرار گرفتند.
 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *