10 گروه روسی 30 درصد تروجان‌های جهان راتولید می‌کنند.

10 گروه روسی 30 درصد تروجان‌های جهان راتولید می‌کنند.

10 گروه تخصصی تولید بدافزار در روسیه در مجموع مسؤول 30 درصد تروجان‌ها، برنامه‌های جاسوسی یا دیگر ابزارهای آلوده مخصوص گوشی‌های هوشمند هستند که در سراسر جهان منتشر می‌شود.

نتایج حاصل از مطالعه جدید مرکز امنیت موبایلی Lookout نشان داد که ۱۰ گروه تخصصی تولید بدافزار در روسیه در مجموع مسؤول ۳۰ درصد تروجان‌ها، برنامه‌های جاسوسی یا دیگر ابزارهای آلوده مخصوص گوشی‌های هوشمند هستند که در سراسر جهان منتشر می‌شود.
به گزارش شماران سیستم، این آزمایشگاه‌های زیرزمینی تولید بدافزار با بررسی‌ روش‌های مختلف برای نفوذ به سیستم‌ها، سرعت بیشتری نسبت به فرآیند تولید ابزارهای امنیتی دارند و آن‌ها را پشت‌سر گذاشته‌اند.
ابزارهایی که توسط این مراکز ساخته می‌شود می‌تواند برای انتشار بدافزارها مورد استفاده قرار گیرد تا در نهایت امکان کسب درآمد این گروه‌های زیرزمینی روسی را فراهم کند.
زمانی که هر یک از این ابزارهای آلوده روی دستگاه الکترونیکی نصب می‌شوند، بدافزار به صورت خودکار در قالب یک ابزار کاربردی فعالیت خود را آغاز می‌کند و به صورت مخفیانه اطلاعات شخصی کاربر را به مراکز مشخص انتقال می‌دهد و از این طریق کاربر را به دام می‌اندازد.
با توجه به اینکه محبوب‌ترین و پرکاربردترین ابزار الکترونیکی در جهان دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید محسوب می‌شوند، متخصصان آزمایشگاه‌های زیرزمینی روسی بر این سیستم‌عامل تمرکز کرده‌اند و بخش قابل ملاحظه درآمد آن‌ها از این طریق تامین می‌شود.
کارشناسان می‌گویند که هر از این گروه‌های تولیدکننده بدافزار در روسیه به طور میانگین ماهانه بین ۷۰۰ تا ۱۲ هزار دلار درآمد دارند.
مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *